میکروبلیدینگ ابرو چیست و چه مزایایی دارد

یکی از نقاط خاص صورت که می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی داشته باشد و جلوه چشم‌ها را بیشتر کند، ابرو است. داشتن ابروهایی زیبا، قرینه و خوش مدل آرزوی هرکسی است و در طی این سال‌ها متدهای فراوانی برای اصلاح مدل ابرو آمده است که برخی از آن‌ها موقت و برخی دائمی هستند. روش‌های موقت که ازجمله آن‌ها می‌توان به مداد ابرو، قلم هاشور، ماژیک ابرو و غیره اشاره کرد، تنها برای چند ساعت می‌تواند یک زیبایی غیرطبیعی به‌صورت شما بدهد. روش‌های دیگری نیز مانند کاشت ابرو وجود دارند که دوره درمان سختی دارند و همه افراد قادر به انجام آن نیستند. از بین تمام متدهایی که در جهت اصلاح فرم ابرو وجود دارد، میکروبلیدینگ می‌تواند یک متد بسیار نچرال باشد؛ زیرا با طراحی بسیار خاص و ماندگاری بالا، می‌تواند به‌صورت شما زیبایی بسیار طبیعی بدهد به‌طوری‌که دیگران فرق آن را با ابروی طبیعی شما متوجه نشوند.

میکروبلیدینگ چیست

یکی از جدیدترین متدها برای پر کردن ابرو به‌صورت تار به تار و طبیعی که دارای ماندگاری نسبتاً خوبی است، میکروبلیدینگ ابرو نام دارد. این روش برای افرادی استفاده می‌شود که در ابروهای خود نقص دارند و قصد این را دارند که قسمت‌های خالی آن را پرکرده و یا فرم ابروی خود را اصلاح کنند.

میکروبلیدینگ ابرو یک روش تهاجمی است و با ایجاد خراش‌های کوچکی در پوست انجام می‌شود که عمقی ندارند. خراش‌ها معمولاً در قسمت‌های خالی ایجاد می‌شوند، اما در دیگر قسمت‌ها نیز برای پرتر نشان داده شدن هم ممکن است ایجاد شوند. پس از ایجاد خراش با رنگ‌دانه‌هایی که همرنگ ابرو شخص است پر می‌شوند و پس‌ازآن ابرو جذاب‌تر، خوش مدل تر و پرتر نشان داده می‌شود. این روش به دلیل داشتن حالت تار به تار بسیار طبیعی‌تر و ظریف‌تر از روش‌های دیگر مانند هاشور ابرو، تتو ابرو و غیره است.

نکته مهمی که در خصوص میکروبلیدینگ وجود دارد این است که حتماً باید توسط فردی بامهارت انجام شود و این شخص حتماً باید در حوزه میکروبلیدینگ تخصص داشته باشد. این فرد باید بتواند ابرو را کاملاً قرینه و یکدست درآورد و مقدار مناسبی از رنگ‌دانه را وارد پوست زیبا جو کند.

پیشنهاد می‌کنیم به دلیل وجود حساسیت در این کار، حتماً به مرکز زیبایی مراجعه کنید که افرادی ماهر در آن مشغول به کار باشند و حتماً نمونه کارها را بررسی کنید. هنگامی‌که میکروبلیدینگ را انجام می‌دهید، پس از گذشت 4 الی 6 هفته نیاز به ترمیم دارید. با انجام ترمیم می‌توانید نواقص احتمالی را برطرف کرده ماندگاری آن را بالاتر ببرید.

هزینه انجام بلیدینگ

میکروبلیدینگ یک متد جدید است و نسبت به دیگر متدهای منسوخ‌شده هزینه بیشتری دارد اما برخی از افراد سودجو قیمت‌هایی گزاف به افراد پیشنهاد می‌کنند. حتماً قبل از انجام این کار، تحقیق کنید و رنج قیمت‌ها را در بین آرایشگاه‌ها مقایسه کنید. همان‌طور که قیمت‌های گزاف تضمینی بر خوب بودن کار آرایشگر ندارد، قیمت‌های بسیار پایین نیز منطقی نیستند و معمولاً کیفیت پایینی دارند. رنگ‌هایی که در این پروسه استفاده می‌شوند باید حتماً اورجینال و دارای کیفیت بالایی باشند. معمولاً افرادی که قیمت بسیار پایین می‌دهند از رنگ‌های فیک با کیفیت غیرقابل‌قبول استفاده می‌کنند.

میکروبلیدینگ برای چه افرادی مناسب است

افرادی که ابروی طبیعی دارند اما در آن قسمت‌های خالی وجود دارد و یا قرینگی ندارند، مورد مناسبی برای انجام روش میکروبلیدینگ هستند. افرادی که ابروهای بسیار کمی دارند و یا ابرو ندارند، مناسب انجام این متد نیستند زیرا ابروی آن‌ها حالت غیرطبیعی می‌گیرد.

روش میکروبلیدینگ فرم ابروها را زیباتر کرده و قسمت‌های خالی آن را به حالت طبیعی پر می‌کند و افرادی که ابروهایشان به هر دلیلی نازک شده می‌توانند از این روش استفاده کنند.

افرادی نیز وجود دارند که نمی‌توانند از روش پزشکی مانند کاشت ابرو استفاده کنند، در این صورت می‌توانند از بلیدینگ برای زیباتر کردن ابروهای خود استفاده کنند. همچنین برخی نیز قبلاً اقداماتی مانند تتو یا هاشور را انجام داده‌اند، آن‌ها می‌توانند نتایج کارهای قبلی را توسط بلیدینگ اصلاح کنند و یا بهبود ببخشند.

میکروبلیدینگ چه مزایایی دارد

متد میکروبلیدینگ یکی از بروزترین روش‌های اصلاح ابرو در دنیا است و دارای مزیت‌های بسیاری است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • در روش میکروبلیدینگ از قلمی بسیار ظریف استفاده می‌شود که با ایجاد خراش‌هایی بسیار سطحی، حالتی طبیعی را ایجاد می‌کند. ا ین در حالی است که در اکثر روش‌های دیگر از قلم‌هایی ضخیم و غیرطبیعی استفاده می‌شود و بعضاً سطح خراش‌ها عمقی‌تر است.
  • این روش به‌صورت مادام‌العمر روی پوست نمی‌ماند، بلکه به‌صورت موقتی و نیمه دائمی است و یک مزیت به‌حساب می‌آید. این مزیت به دلیل سطحی بودن خراش‌ها است زیرا این امکان را می‌دهد که به‌راحتی پاک شود. در روش‌های دیگر به دلیل عمقی بودن خراش‌ها رنگ در پوست تثبیت می‌شود و پاک کردن آن نیاز به روش‌های سخت مانند چندین جلسه لیزر دارد.
  • مزیت بعدی داشتن حالت سه‌بعدی و ظرافت آن است زیرا دارای کادربندی غیرطبیعی نیست و خراش‌ها لابه‌لای موهای ابرو ایجاد می‌شوند. در روش‌های دیگر معمولاً کادربندی وجود دارد که ظرافت ندارد و ابرو حالتی مصنوعی پیدا می‌کند.
  • در دیگر روش‌ها به دلیل وجود کادربندی، جوهر در سراسر ابرو پخش می‌شود اما در میکروبلیدینگ می‌توان تنها بخش‌هایی از ابرو را پر کرد و حالتی طبیعی مانند ابرو واقعی به آن داد.
  • هنگام انجام روش میکروبلیدینگ جوهر در بافت ابتدایی و سطحی پوست تزریق می‌شود که نتیجه آن درد، التهاب و تورم بسیار کم نسبت به دیگر روش‌هاست.
  • روش میکروبلیدینگ به‌ صورت دستی انجام می‌شود و درصورتی‌که فرد انجام دهنده دارای مهارت لازم و کافی باشد، با دقت بسیار بیشتری آن را انجام می‌دهد. در دیگر روش‌ها معمولاً کار توسط دستگاه انجام می‌شود که ممکن است خطاهایی را ایجاد کند.
  • میکروبلیدینگ به دلیل ایجاد خراش‌های سطحی سبب ریزش ابروهای فرد نمی‌شود بلکه سلول‌های آن قسمت را تحریک کرده و سبب ریزش مجدد ابروها نیز خواهد شد.

چه افرادی نباید میکروبلیدینگ را انتخاب کنند

میکروبلیدینگ مزایای بسیاری دارد اما برای برخی از افراد مناسب نیست، حتماً قبل از انجام کار موارد زیر را در نظر بگیرید. افرادی که در این دسته‌ها هستند نباید بلیدینگ را انجام دهند:

  • افرادی که دارای سابقه اگزما هستند.
  • برخی افراد دارای پوستی کلوئیدساز هستند، یعنی هنگامی‌که زخمی روی پوست آن‌ها ایجاد می‌شود پس از التیام گوشت اضافه می‌آورد.
  • افرادی که دارای بیماری‌هایی ازجمله خود ایمنی، دیابت، پسوریازیس و اسکلدرمی هستند.
  • اختلال در انعقاد خون، عفونت‌های قارچی، عفونت‌های باکتریایی فعال و زخم‌های بازی که در اطراف ابرو وجود دارند سبب مشکل برای افرادی می‌شوند که قصد انجام بلیدینگ را دارند.

آیا می‌توان میکروبلیدینگ را اصلاح کرد

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که میکروبلیدینگ دارد، امکان اصلاح آن است زیرا همان‌طور که گفتیم خراش‌ها کاملاً سطحی ایجاد می‌شوند. اگر در روزهای ابتدایی هستید می‌توانید با آب نمک رنگ آن را کمتر کنید، اگر هم قصد پاک‌ سازی کلی دارید باید به سراغ لیزر بروید. برای خروج رنگ از پوست حتماً مرکزی معتبر را پیدا کنید که در این کار مهارت داشته باشند.

چه زمانی نتیجه بلیدینگ به‌طور کامل مشخص می‌شود

پس از اتمام جلسه اول میکروبلیدینگ، ابروها به‌ طور واضحی پر می‌شوند و خراش‌ها دارای رنگ زیادی هستند. همچنین آثار خراش‌ها روی پوست مشهود است و ممکن است پوست کمی قرمز یا ملتهب باشد. این اثرات نتیجه نهایی نیست، بلکه پس ‌از انجام جلسه دوم پس از 4 الی 6 هفته که جلسه ترمیم نامیده می‌شود، می‌توان نتیجه را دید. پس از گذشت این مدت‌زمان تازه رنگ‌ها تثبیت می‌شوند و حالتی طبیعی به خود می‌گیرند. دیگر اثری از خراش یا زخم روی پوست نیست و ابرو حالتی طبیعی دارد و نتایج بین 1 سال تا 3 سال دوام دارند. افرادی که بلیدینگ انجام می‌دهند، درصورتی‌که می‌خواهند آن را به‌صورت دائمی داشته باشند باید هر 12 ماه یک‌بار نیز دوباره نسبت به ترمیم آن اقدام کنند.

سخن نهایی

در این مقاله در خصوص میکروبلیدینگ صحبت کردیم و مزایای آن را نیز بررسی نمودیم، سپس دیدیم که چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند. امروزه صنعت زیبایی به سمت سادگی رفته است، یعنی تغییراتی که موجب بهتر شدن چهره افراد می‌شود اما محسوس نیست. روش بلیدینگ یکی از طبیعی‌ترین روش‌ها است که می‌تواند ابروهای شما را زیباتر کند اما حالتی مصنوعی به آن نمی‌دهد. برای انجام این متد زیبایی روی ابروی خود، حتماً یک سالن آرایشگاه معتبر را انتخاب کنید؛ زیرا هنر، مهارت و تخصص آرایشگر در قرینه‌سازی و اصلاح نواقص ابرو اثر مستقیمی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *