اکستنشن مژه چیست و چه کاربردی دارد

مژه‌ها یکی از اجزای مهم چشم افراد هستند که همیشه در دید قرار دارند و یکی از فاکتورهای زیبایی در داشتن صورتی زیبا هستند. مژه‌ها زیبایی چشم افراد را دوچندان می‌کنند و افرادی که مژه‌هایی کم‌پشت یا کم‌رنگ دارند، می‌توانند از روش‌هایی برای زیباتر کردن آن‌ها استفاده کنند. اکستنشن مژه یکی از متدهایی است که امروزه بسیار طرفدار دارد و خانم‌ها از آن استقبال زیادی کرده‌اند. در یک دهه گذشته روش‌های زیبایی پیشرفت زیادی کرده‌اند و از متدهای بی‌ضرر و بهتری برای زیباتر کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. در روش جدید زیباسازی مژه‌ها روی تار به تار مژه‌ها کار می‌شود تا یک دسته مژه طبیعی برای افراد کار گذاشته شود. دیگر روش‌هایی که غیرطبیعی کار می‌شوند روی بورس نیستند و همه متدها به سمت نچرال رفته‌اند.

 

اکستنشن مژه چیست

اکستنشن که برای مژه استفاده می‌شود، یک نوع متد زیبایی است که در آن روی تارهای مژه به‌صورت طبیعی کار می‌شود. این تارها از ترکیبات مصنوعی ساخته‌شده که از جنس مو هستند و به لایه‌های مژه اضافه می‌شوند. انتخاب این تارها باید به‌صورت کاملاً نچرال و مطابق با مژه‌های فرد انجام شود تا بتوانند فرم و مدل چشم را اصلاح یا زیباتر کنند. این تارها معمولاً رنگی بسیار نزدیک به مژه خود فرد دارند اما افرادی نیز به‌صورت سلیقه‌ای از مدل‌های رنگی آن برای زیبایی استفاده می‌کنند.

اکستنشن یا مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی که روی چشم افراد به کار گرفته می‌شوند کاملاً مشخص هستند و با یک نگاه می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. درصورتی‌که اکستنشن به‌سادگی قابل‌تشخیص نیست و فرق زیادی با مژه طبیعی افراد ندارد. مژه‌های مصنوعی به‌صورت رشته‌ای به کار گرفته می‌شوند اما در روش اکستنشن کالا به‌صورت تار به تار روی مژه‌ها کار می‌شود. نتیجه اکستنشن مژه به‌مراتب بسیار طبیعی‌تر و زیباتر از مژه مصنوعی است و دوام بیشتری دارد. این روش به مدت طولانی‌تری روی مژه‌های فرد می‌ماند و ضرر کمتری نیز به ریشه مژه‌های فرد می‌زند.

 

اکستنشن و کاشت مژه چه تفاوت‌هایی دارند

روش اکستنشن و کاشت مژه هردو یک هدف دارند آن‌هم افزایش ضخامت و حجم مژه‌های طبیعی فرد است اما باهم تفاوت دارند. اکستنشن به هدف تقویت مژه‌های طبیعی انجام می‌شود و تنها آن را زیباتر می‌کند بدون اینکه جلوه‌ای غیرطبیعی به آن بدهد. در فرآیند کاشت مژه تولد جدیدی در مژه‌ها مشاهده خواهید کرد به صورتی که فرم و حالت مژه‌ها کاملاً تغییر می‌کند. اکستنشن نسبت به کاشت مزایای بیشتری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امکان ریموو سالم‌تر در صورت پشیمانی است.

 

آیا اکستنشن برای مژه‌ها ضرر دارد

احتمالاً تابه‌حال زیاد شنیده‌اید که مژه‌های مصنوعی به مژه‌های طبیعی فرد آسیب می‌رسانند و سبب ریزش یا کم‌پشت شدن آن‌ها می‌شوند. این در صورتی است که اکستنشن به‌صورت غیراصولی انجام‌شده و از مواد بی‌کیفیت در روند آن استفاده شود. برای چسباندن تار به تار مژه‌ها اصولی وجود دارد که اگر فرد آرایشگر آن را به‌درستی رعایت کند هیچ آسیبی به مژه‌های طبیعی فرد وارد نمی‌شود.

تنها موردی که نمی‌توان جلوی آن را گرفت، بروز آلرژی است که ممکن است گاهی در صورت داشتن آلرژی به چسب اکستنشن رخ دهد. اگر هنگام انجام اکستنشن مژه دچار درد یا سوزش شدید باید حتماً آرایشگر خود را در جریان بگذارید.

انجام این روش هیچ‌گونه دردی ندارد، بنابراین درصورتی‌که دچار درد شدید، باید بدانید کار به‌صورت اصولی روی مژه‌هایتان انجام نشده است. سعی کنید قبل از شروع کار اکستنشن، نسبت به چسبی که به برایتان به کار می‌رود اطمینان حاصل کنید و دقت داشته باشید که دارای فرمالدئید نباشد.

 

انواع اکستنشن برای مژه

حالت‌های متفاوتی برای پوشش دادن و زیباتر کردن مژه‌ها وجود دارند که بر اساس مدل چشم و سلیقه مشتری انجام می‌شوند و انواع آن به شرح زیر است:

مدل والیوم

در مدل والیوم بین هر دو مژه طبیعی مشتری به تعداد دو الی سه مژه مصنوعی قرار می‌گیرد که نسبت به دیگر روش‌های اکستنشن حجم بیشتری به مژه‌ها می‌دهد. ضخامت مژه مصنوعی که در این روش به کار می‌رود 0.5 است و همین موضوع روی افزایش حجم آن اثرگذار است.

مدل مگاوالیوم

در مدل بعدی به نام مگاوالیوم روی پرپشت کردن مژه‌ها کار می‌شود و در آن از مژه مصنوعی با دو ضخامت 0.5 و 0.3 استفاده می‌شود. این مدل معمولاً برای افرادی به کار می‌رود که مژه‌های کم‌پشتی دارند و می‌خواهند حجم دهی مناسبی را تجربه کنند.

مدل گربه‌ای

در مدل گربه‌ای مژه‌های مصنوعی به‌صورت غیر یکسان اضافه می‌شوند و در بخش‌های انتهایی چشم تعداد مژه‌های مصنوعی بیشتر می‌شوند. در این حالت چشم افراد مانند چشم‌های گربه حالتی کشیده پیدا می‌کند و زیبایی خاصی دارد.

مدل اسپایکی

یکی دیگر از مدل‌های معروف اکستنشن مژه، اسپایکی است و در آن به‌صورت تک‌به‌تک تارها روی مژه‌های مصنوعی قرار می‌گیرند. در این حالت مژه افراد پررنگ‌تر می‌شوند و حالت بسیار زیبا و طبیعی پیدا می‌کنند.

مدل هیبریدی

در روش هیبریدی از قانونی خاص پیروی نمی‌شود، بلکه به‌طورکلی کار نامرتب انجام می‌شود و اتفاقاً طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

مدل کلاسیک

در اکستنشن مژه به روش کلاسیک بین هر دوتار طبیعی مژه یک مژه مصنوعی با ضخامت 0.4 به کار گرفته می‌شود. این روش برای بالاتر بردن حجم مژه‌هاست و خیلی طبیعی می‌تواند جلوه‌ای زیبا به مژه افراد بدهد.

مدل سنجابی

برخی از افراد دارای چشم‌هایی افتاده و بی‌حالت هستند و این روش برای آن‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. در روش سنجابی اندازه مژه‌های مصنوعی در قسمت میانی بلندتر است اما حجم و تعداد آن‌ها به‌صورت یکسان در تمام نقاط به کار گرفته می‌شود.

اکستنشن مژه چقدر دوام دارد

عمر متوسطی که اکستنشن دارد به عوامل زیادی بستگی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به جنس مژه مصنوعی و چسب آن اشاره کرد. مژه‌های طبیعی فرد نیز در ماندگاری آن اثر دارند و از طرفی باید موادی که در این روش به کار گرفته می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. پرهیز از برخی عادات و کارها می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد و مراقبت‌های لازم برای دوام آن ضروری است.

مراقبت‌های پس از اکستنشن

اگر می‌خواهید اکستنشن مژه شما ماندگاری بیشتری داشته و زیبایی خود را حفظ کند، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بلافاصله پس از اکستنشن مژه باید تا دو روز حمام نروید.
  • برای شستن صورت باید ابتدا از پیشانی و گونه شروع کنید، سپس بینی و پشت چشم‌ها را با دستمال مرطوب پاک کنید. در کل اگر سعی کنید صورت را با دستمال مرطوب کنید و سپس بقیه نواحی به‌جز چشم‌ها را شستشو دهید، گزینه بهتری است.
  • به مژه‌های خود ریمل نزنید.
  • از فر مژه برای فر کردن مژه‌های خود استفاده نکنید.
  • موقع استحمام، موهای سرتان را به سمت عقب بشورید زیرا نباید شامپو و آب از بالا روی مژه‌هایتان ریخته شود.
  • اگر هنگام حمام کردن مژه‌هایتان خیس شد، پس از استحمام آن‌ها را با گوش پا کن خشک کنید.
  • سعی کنید حداقل روزی یک‌بار با برس مژه، آن‌ها را شانه کنید تا مرتب‌شده و به هم نروند.
  • اصلاً توسط دست‌هایتان با مژه‌ها بازی نکنید زیرا دچار چرخش یا ریزش می‌شوند.
  • هنگام خوابیدن سعی کنید رو به‌صورت یا شکم نخوابید.
  • پس از انجام اکستنشن از روغن‌های تقویتی مژه استفاده نکنید.

سخن نهایی

درصد زیادی از زیبایی چشم‌ها با داشتن مژه‌هایی خوش‌حالت و پرپشت تکمیل می‌شود و روش اکستنشن می‌تواند این زیبایی را به افرادی که مژه‌هایی بی‌حالت یا کم‌پشت دارند، هدیه دهد. متد اکستنشن نسبت به سایر روش‌ها دارای ضرر بسیار کمی است و درصورتی‌که اصولی انجام شود، هیچ ضرری ندارد. حتماً برای انجام این کار به سالن‌های آرایشی معتبر مراجعه کنید و از باکیفیت بودن چسب مورداستفاده، اطمینان حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *